El Bileği
Artroskopisi

El Bileği Problemi

El bileğinde ağrının kronikleşmesi güç kaybına sebep olur ve ileri aşamalarda ciddi sorunlara yol açabilmektedir. Tanıda görüntüleme yöntemlerinin doğru yapılması ve uzman görüşü tedavinin gerçekleşmesinde çok önemlidir.

h2>El Bileği Artroskopisi

El bileği en sık kullanılan organlardan biri olması sebebiyle hasar durumu da en sık karşılaşılan bölgelerden biridir. El bileğinde kırık olması ve alçı ile tedavi edilmesi genelde memnuniyetsizlik yaratmaktadır. Ayrıca zorlanmaya bağlı gelişen bağ yırtıkları zaman içerisinde işlevsel bozukluğa ve ağrıya neden olabilmektedir. Kendiliğinden iyileşmeyen, ağrı ve fonksiyon zorluğu yaratan durumlarda tanı ve tedavinin düzgün bir şekilde yapılabilmesi için el bileği artroskopisi büyük bir önem taşımaktadır.

El bileği birçok sayıda bağdan oluşan karmaşık bir yapıya sahiptir. El bileği artroskopisi ile birlikte bu karmaşık yapının tanı ve tedavisi daha kolay çözümlenir bir duruma gelmiştir.

El Bilek Artroskopisi Ameliyatı

Açık cerrahinin yerine tercih edilen artroskopik uygulamada, küçük kesiler kullanılarak kamera yardımıyla gerçekleşir ve sağlam dokulara zarar vermeden tedavi süreci tamamlanır. Ameliyat sonrası ağrı, şişme ve hareket kısıtlığı yok denilecek kadar az görülür. Gündelik hayata dönüş çok daha erken ve ağrısız bir şekilde olmaktadır.

El Bilek Artroskopisi Tedavi Uygulamaları

Kist ve iltihapların temizlenmesinde
Kireçlenmenin derecelenmesi ve tedavisinde
TFCC (menisküs yapısının yırtık tedavisi)
Bağ yaralanmalarında
Kırıklarda

Ameliyat Süresi Ne Kadardır?

Genel ya da bölgesel anestezi ile gerçekleşen bu ameliyat yaklaşık 30- 90 dakika arası sürmektedir.

Ameliyat Sonrası İyileşme Süreci

Artroskopi işlem sonrası el bileğini kullanmaya zorlamamak koşuluyla başlayabilirsiniz. Bağ onarımı söz konusu ise bazı hastalarda 2 veya 1,5 ay kadar el bileği desteği önerilebilir.

Sık Sorulanlar

El Bilek Artroskopisi ile Yapılan Başlıca Ameliyatlar Nedir?

Ganglion Kisti Çıkartılması
TFCC Yaralanması
El Bileği Bağ Yaralanmaları

El Bilek Artroskopisi Ne Zaman Olmalıyım?

İlaç ve enjeksiyon tedavilerine cevap vermeyen eklem ağrılarında tanısal olarak el bileği artroskopisi uygulanmaktadır. Aynı zamanda eklem içi kıkırdak sorunlarının tespitinde, bağ yırtıklarında, TFCC’ de tanı ve tedavi yöntemi olarak uygulanabilir

Ganglion Kisti Ve El Bileği Artroskopisi

Eklem veya tendon kılıflarında zar kısmının fıtıklaşması sonucu kistik bir şiş meydana gelir. Bu şişliğe ganglion kisti denmektedir. Genelde kadınlarda görülen bu kist, el bileği sırtında ya da el bileğinin iç tarafında görülür. Ağrı ve hareket kısıtlığının olması durumunda el bileği artroskopisi uygulanır.

TFCC Ve El Bileği Artroskopisi

El bileği menisküsü olarak tanımlanan TFCC, el bileğin beşinci parmak tarafında el bileği kemiklerini destekleyen ve yastık görevi gören kıkırdak yapıdır. Beşinci parmak kısmında ağrı, şişlik ve el sıkma sırasında görülen güç kaybı öne çıkan belirtiler arasında yar alır. Cerrahi olmayan tedavi yöntemlerinin (ilaç, enjeksiyon, bileklik uygulaması vb.) etkili olmaması durumunda ve geçmeyen ağrı sonucunda el bileği artroskopisi uygulanır.

El Bileği Bağ Yaralanmaları Ve El Bileği Artroskopisi

El bileğinde yaralanmanın derecesine göre tedavi yöntemi belirlenir. Cerrahi olmayan yöntemler etkili sonuçlar verir ve ağrı problemi çözülürse el bileği artroskopisine gerek kalmaz. Cerrahi işlemin gerektiği durumlarda yaklaşık 6 hafta kadar atel ve alçı kullanımı gerekebilir. El bileği yaralanmalarında tanı ve tedavinin zamanı büyük önem taşır. Geciken tedavilerde kireçlenmenin olması kaçınılmazdır.