Halluks Valgus
Nedir?

Halluks Valgus Nedir?

Baş parmak çıkıntısı ya da taraklı ayak olarak halk arasında ifade edilen halluks valgus, ayak başparmağının içeri dönmesi sonucunda birinci parmakta bulunan tarak kemiğinin çıkıntılı bir şekilde dışarı dönmesidir.

Halluks Valgus Zorlukları Nelerdir?

Başmarpakta meydana gelen bu rahatsızlıkta;
Ağrı ilerledikçe ciddi anlamda günlük hayatı etkiler, kişi ayakkabı giyemez.
Basmakta zorlandığı için ayak tabanında ağrılı nasır görülür
Çıkıntılı görüntü estetik durmadığı için kişiyi rahatsız eder

Halluks Valgusun Nedenleri

Genetik yatkınlık
Travmaya bağlı gelişen basma bozuklukları
Yanlış ayakkabı seçimleri
İleri düz taban rahatsızlığı
Kilo problemi
Romatizmal sebepler

Halluks Valgus Belirtileri

Ağrı
Şişlik
İltihaplanma
Ayak başparmağında şekil bozukluğu

Halluks Valgus Tedavisi

Halluks valgus tedavisinde ilk hastalığın nedeni belirlenmelidir. Hastanın yaşı ve hastalığın hangi sebepe bağlı olarak geliştiği tedavinin yöntemini belirleyici temel noktadır.

İleri derece olmayan halluks valgus olgularında cerrahi olmayan yöntemler uygulanır. Tedavi değil ama rahatlatma amaçlı olarak ayakkabı kullanımını değiştirmek, tabanlık kullanmak önerilebilir.

Halluks valgus gece ateli de kullanılabilir. Ancak unutmamak gerekir ki gece atellerinin kemik çıkıntısını düzeltme yada hastalığın ilerlemesini engellemek gibi bir görevi yoktur.

Halluks valgus tedavisinde hastanın ağrısı fazlaysa ve eklem kabiliyeti kısıtlıysa cerrahi tedavi yöntemi tercih edilmelidir.

Halluks Valgus Cerrahisi

Kemik çıkıntısı ve ağrı sorunu için asıl tedavi cerrahidir. Halluks valgus tedavisinde çeşitli ameliyat teknikleri vardır. Hangi cerrahi yöntemin uygulanacağına karar verebilmek için hastanın röntgen sonucuna göre şekil bozukluğunun derecesi ve kaynağının belirlenmesi gerekir.

Sık Sorulanlar

Halluks Valgus Genetik Midir?

Genellikle genetiktir. Aile bireylerinde bu hastalık görülebilir.

Halluks Valgus Kaç Yaşında Görülür?

Ergenlik döneminde başlayabilen bu rahatsızlık ilerleyen yaşlarda kendini ciddi bir şekilde gösterir. Kadınlarda görülme olasılığı erkeklere göre daha fazladır.

Halluks Valgus Başka Hastalıklara Neden Olur Mu?

Halluks valgus rahatsızlığının tedavisinde erken tanı ve tedavi çok önemlidir. Rahatsızlığın ilerlemesi farklı parmaklarda çeşitli problemlerin yaşanmasına ve şekil bozukluklarına neden olabilir. Bu rahatsızlıklar morton nöroma, parmak deformiteleri ve bunionette olarak belirtilebilir.

Ameliyat Sonrasında Ne Kadar Süre Ayak Üzerine Basılmamalıdır?

Ameliyat sonrasında hasta hemen topuğuna basarak kişisel ihtiyaçlarını görebilir. Ancak cerrahi kemik düzeltme işlemi olduğu için hastalardan kemik iyileşene kadar bölgeye yük vermemeleri istenir. 4 ile 6 hafta boyunca dikkatli olmaları gerekir. Doktor tarafından önerilen özel ayakkabılar ile sadece topuğa basarak yürümeleri beklenir.

Halluks Valgus Ameliyatı Sonrasında Spor Yapılabilir Mi?

Kemik iyileşme sürecini yaklaşık 2-3 ay içerisinde tamamlar. Bu süre sonrasında spor yapabilirsiniz.

Halluks Valgus Hastalığı Ameliyattan Sonra Tekrarlar Mı?

Hastalığın tipi ve tercih edilen cerrahinin türüne göre bazı hastalarda tekrarlama görülmektedir. Ayrıca, hastanın ayak mekaniğini bozan başka bir neden varsa da tekrarlama görülebilir. Önemli olan alanında uzman ortopedi doktoru ile doğru cerrahinin gerçekleşmesidir.

kubilay_beng

Kubilay Beng