Kübital Tünel Sendromu
Dirsekte Sinir Sıkışması

Kübital Tünel Sendromu (Dirsekte Sinir Sıkışması)

El kaslarımız ulnar, median ve radikal adını verdiğimiz sinirlerin yardımıyla çalışır. Ulnar sinir, koltuk altından başlar dirseğin iç yan tarafından yer alan tünelden geçer ve ön kola doğru gelir. Tünelde ulnar sinirinin sıkışması sonucu dirsekte sinir sıkışması (kubital sinir sıkışması) meydana gelir.

Dirsekte Sinir Sıkışması Belirtileri

Dirsekte sinir sıkışmasının en belirgin ve tipik özelliği küçük parmak ve yüzük parmağındaki uyuşukluk, karıncalanma ve ağrıdır. Bu özellikler ile birlikte aşağıdaki belirtilerde gözlenmektedir.
Dirsek, el çevrisi ve kolda ağrı
El kaslarında görülen zayıflama
Kavrama gücünün azalması
Elde koordinasyon zorluğu
Küçük ve yüzük parmağında pençeleşme

Kübital Tünel Sendromunun Nedenleri

Dirsek çevresi kemiklerinde büyümenin olması
Dirseğin uzun süre katlanması
Düşme, çarpma, darbe almaya bağlı sinir sıkışmaları
Romatizmal hastalıklar
Dirsek bükme hareketine bağlı işleri uzun süre yapmak
Uyurken dirseği katlamak
Dirseğin çevresinde yumuşak doku kalınlaşması

Dirsekte Sinir Sıkışması Belirtileri

Dirsek, el çevrisi ve kolda ağrı
El kaslarında görülen zayıflama
Kavrama gücünün azalması
Elde koordinasyon zorluğu
Küçük ve yüzük parmağında pençeleşme

Dirsekte Sinir Sıkışmasının Tedavisi

Sinirde hasarın durumuna göre tedavi cerrahi gerekmeden de olabilir. Sinirin az hasar görmesi durumunda hastalara dirseği doğru tutma pozisyonları gösterilir. Baskıyı azaltmaya yönelik yapılan tedavide ilaçta kullanılabilir. Ayrıca, uyurken dirseği atel ile düz tutarak ağrının azaltılması sağlanabilir. Yaklaşık 3 ay boyunca hastanın tedavisinde bir ilerleme görülmez ise cerrahi yöntem uygulamak gerekir. Cerrahi tedavide amaç sinir üzerindeki basıncı azaltmaktır.

Kubital Tünel Sendromu Ameliyat Sonrası

Kübital tünel sendromu cerrahi sonrası, 10 günlük bir el istirahatinden sonra hasta normal yaşantısına devam edebilir. Uyuşma ve karıncalanma şikayetleri hastanın durumuna bağlı olarak birkaç hafta veya ay kadar sürebilir. Cerrahi işlem sonrası iyileşme sürecinde düzenli bir şekilde egzersiz programının uygulanması büyük önem taşır. Atel kullanımı ile birlikte soğuk kompres uygulaması doktorunuzun önerdiği şekilde uygulanmalıdır.