Omuz Artroskopisi
Nedir?

Omuz

Omuz, esnek ve hareket kabiliyeti olan bir eklem olduğu için sakatlanma riski de o kadar fazla olan bir organımızdır. Omuz eklemi kemiklerden meydana gelse de kaslar, tendonlar ve bağlarda omuz etrafında bulunur. Birlikte omuzun hareket etmesini sağlarlar.

Omuz Artroskopisi Nedir?

Günümüzde tanı ve tedavi amacıyla uygulanan omuz artroskopisi, kapalı omuz ameliyatı olarak da tanımlanmaktadır.

Hangi Omuz Problemlerinde Artroskopik Tedavi Uygulanır?

Rotator manşet yırtıldığında
Omuz kapsülünde gevşeklik olduğunda
Tekrarlayan omuz çıkıklarında
Omuz sıkışmalarında
Labrum yırtıklarının onarımında
Artrit ve yumuşak dokulara bağlı omuzun zarar görmesi durumunda
Eklem içi kıkırdak kopmaları ve zedelenmelerinde
Kemik çıkıntılarının tıraşlanması

Omuz Artroskopisi Ne Zaman Önerilir?

Birinci basamak tedavi yöntemlerinin sonuç vermediği durumlarda omuz artroskopisi önerilir. Ağrılı bir omuz probleminde kişi ilaç, fizik tedavi ve lokal enjeksiyon kullanımına rağmen ağrı hissi geçmiyorsa, hareket kısıtlığı devam ediyorsa, kollarda güç kaybı varsa omuz artroskopisi uygulanır.

Omuz Artroskopi Ameliyatı

Omuz artroskopisinde omuz ekleminin içi görüntülenir, hasarın ya da sakatlanmanın bulunduğu bölge tespit edilerek tedavi gerçekleştirilir. Omuz artroskopisi ameliyatında eklem cerrahisinde uygulanan büyük kesiler yerine, kamera sistemi kullanıldığı için küçük kesiler yapılır. Artoskopi cerrahisinde kullanılan aletler çok ince ve küçüktür. Kesiler küçük olduğu gibi dikişlerde küçük bir şekilde uygulanarak yapılır. Omuz artroskopisi ameliyatı yaklaşık 1-2 saat sürmektedir. Hastanın işlem sonrası iyileşme süreci açık ameliyata göre daha hızlıdır. Açık ameliyatın ulaşamadığı bölgelere kamera yardımıyla ulaşması cerrahinin başarı şansını da arttırmaktadır. Doku bölgesi hızlı bir şekilde iyileştiği için hasta ameliyat olduğu gün ya da ertesi gün taburcu edilebilmektedir.

Omuz Artroskopi Yönteminin Avantajları

Doku hasarı yaşanmaz
İyileşme süreci hızlıdır
Hasta konforu ön plandadır
İşlem sonrası günlük aktivitelere kısa sürede dönüş sağlar
Enfeksiyon riski düşüktür

Omuz Artroskopisi Sonrası İyileşme Süreci

İyileşme sürecinde doktorun verdiği ilaçları düzenli ve dikkatli bir şekilde kullanmak komplikasyonları önlemek açısından önemlidir. Omuz hareketlerini aniden yapmamak, omzun gerilmesi önlemek ve yük taşımamak gerekir. Doktor önerisine bağlı belli bir süre kol askısı kullanmak gerekebilir. Destekleyici fizik tedavi yöntemleri önerilirse düzenli bir şekilde uygulanması gerekir.