Omuz Sıkışma
Sendromu

Omuz Sıkışma Sendromu

Kişinin günlük hayatındaki hareketlerini önemli bir ölçüde etkileyen omuz sıkışması ciddi bir sağlık problemidir.

Omuz Sıkışma Sendromu Nedir?

Omuz eklemi, köprücük, kürek ve kol ekleminden oluşur. Omuzun hareketlerini sağlayan kaslar ile kemik yapı arasındaki mesafe çeşitli nedenlere bağlı olarak daralabilir. Bu daralma sonucunda omuzda ağrı ve hareket kısıtlığı oluşmasına omuz sıkışma sendromu adı verilir.

Omuz Sıkışma Sendromunun Nedenleri

Baş üzeri omuz hareketlerini sıklıkla tekrarlayan meslek gruplarında omuz sıkışma sendromu sıklıkla görülmektedir. İnşaat sektöründe çalışanlar, boya yapanlar, yüzme, voleybol gibi sporlar ile ilgilenenler bu grup içerisinde yer alır. Ayrıca, ani hareketler sonucunda veya yaşa bağlı olarak eklem yapısında meydana gelen zararlarda omuz sıkışmasına neden olmaktadır. Bursa keseciklerinin şişmesi, kasların yırtılması, tendona bağlı gelişen hastalıklar, anatomik yapıda bozukluklarda omuz sıkışma sendromunun nedenleri arasında gösterilebilir.

Omuz Sıkışma Sendromunun Belirtileri

Kol hareketiyle birlikte artan omuz ağrısı
Omuz üzerine yatamamak
Zaman içinde geceleri uyutmayacak şekilde ağrının artması
Omuz hareketlerinde kısıtlamanın olması
Omuz ve kol kaslarında kuvvetsizlik

Omuz Sıkışma Sendromu Tedavisi

Omuz sıkışma sendromunun tedavisinde erken tanı önemlidir. Erken dönemde teşhis konulan hastalarda omuz ve kol hareketlerinin kısıtlanarak dinlenmesi önerilir. Kolun dinlendirilmesiyle birlikte aralıklı soğuk uygulama, ağrı ve iltihap durumu için ilaç tedavileri uygulanabilir. Hareket kısıtlılığı veya şiddetli ağrı hisseden hastalar için eklem içi steroid enjeksiyonları yapılabilir. Kol ve omuzu dinlendirme sürecinde kasların zayıflamaması gerekir. Hafif, kişiyi yormayacak şekilde egzersizlerin yapılması önerilir.. Fizik tedavi uygulaması tedavide büyük bir öneme sahiptir. Fizik tedavi uygulamaları uzman ile birlikte düzenli bir şekilde yapıldığında kaşarın kuvvetlendirilmesinde başarılı sonuçlar elde edilir.

Omuz Sıkışma Sendromu Ameliyatı

Fizik tedavi , ilaç ve dinlenme tedavilerine rağmen olumlu sonuç alınamayan hastalarda veya tendomlarda tam kopma görülmesi durumunda cerrahi tedavi gerekir. Artroskopik yöntem ile gerçekleşen ameliyatta sıkışmaya neden olan kemik yapı tıraşlanarak omuz eklemi ile ilgili sorun tedavi edilir.